Miasto Złota – DUBAJ

To miejsce, które jak mało które zasługuje na odkrycie. To kraj o wielu obliczach. Fascynujące pustynie, cudowne malownicze plaże, beduińskie wioski, oazy i niezapomniane wycieczki. Dubaj – nowoczesna metropolia o wielu obliczach; zwana Miastem Złota.

Miejsce gdzie wszystko jest naj…

• najwyższe
  • najszybsze
  • najdroższe
  • i najbardziej luksusowe

To tutaj znajdziemy najwyższe budynki, najdroższe i najbardziej luksusowe hotele i największe centra handlowe ! Zjednoczone Emiraty Arabskie są pustynnym krajem położonym na północno-wschodnim skrawku Półwyspu Arabskiego. Otaczają go wody Zatoki Perskiej i Omańskiej. 😊😊 Jest to jeden z najmłodszych krajów na świecie, powstały z połączenia siedmiu krajów : Abu Dhabi, Dubaju, Sharjah, Ajmanu, Umm al Quwain, Ras al Khaimah oraz Fujairah.

Stolica kraju – Abu Dhabi… miejsce, w którym tradycja przeplata się z nowoczesnością ! Wspaniałe plaże z drobniutkim piaskiem i krystalicznie czystą wodą, komponują się z imponującymi drapaczami chmur i extraluksusowymi hotelami a z drugiej strony zabytkowym fortem Qasr Al Hosn i Wielkim Meczetem Sheikh Zayed. 😊

Emiraty to jedno z najbezpieczniejszych krajów na świecie ! Tutejsza różnorodność zaskakuje, mieszkańcy tego kraju słyną z niezwykłej gościnności, a ich serdeczność i ciepło zaskakuje na każdym kroku.

Mega uwagę przykładają do tego aby na kliencie zrobić wrażenie WOW, często wręcz biją się o organizację coraz to atrakcyjniejszych atrakcji. Proponują bardzo szeroki wybór atrakcji dla przybywających tutaj turystów ! 😊😊

Emiraty to zdecydowanie NASZ kierunek ! Tworząc wpis próbowaliśmy zliczyć ile razy odwiedziliśmy te magiczne miasto…jednym słowem nie daliśmy rady… Byliśmy mnóstwo razy, zwiedziliśmy niezliczoną ilość hoteli i niezliczoną ilość najlepszych atrakcji ! 😊 Ten kraj, te miasto zrobiło na Nas nieziemskie wrażenie ! Z każdą nadchodzącą podróżą cieszymy się jak dzieci. 😛

Ten kraj ma swój klimat, który niestety trudno opisać słowami, to trzeba przeżyć samemu… na własnej skórze przeżyć niesamowitą przygodę swojego życia !

Temperatura … przy dobrych ”wiatrach” 35 st. Celsjusza, (dlatego dla osób nie zbyt ciepłolubnych : Pamiętajcie wybierzcie dobry termin !😛) całkiem bezchmurne niebo i delikatny wiaterek napływający znad oceanu ochładza nasze nagrzane od słońca ciała … brak słów… BAJKA !!! 😍 Jeżeli powolutku łapie cię jesienna handra to jest to idealny moment na jesienno-zimowe wakacje !

EXTRA miejscem na wakacje pełne wrażeń zdecydowanie będą Zjednoczone Emiraty Arabskie ! Dlatego zacznij tę nieziemską przygodę z Nami ! Tutaj postaramy się przybliżyć wam ten daleki kraj, a potem pozostaje TYLKO JEDEN KROK aby przeżyć wakacje swojego życia z HolidayCafe… REZERWACJA ! 😍 😍😍

✈✈ Zaczynamy ! ✈✈

Nasze propozycje na super hotel…

Oczywiście każdy sprawdzony w każdym calu ! 😊

• RIXOS BAB AL BAHR 5*

Świetny  !  Extra luksusowy hotel 5-gwiazdkowy, o super architekturze ! Położony na bajecznej plaży na sztucznej wyspie, jedzonko w hotelu przepyszne 😍 Restauracje na terenie hotelu są MEGA ! Świetnym pomysłem jest też bar na plaży, która jest przeboska… długa i szeroka. 😍😍

Każdego wieczoru w hotelu są organizowane super animacje z muzyką na żywo i pokazami tańca.

• GOLDEN TULIP 4*

Hotelik położony w samym sercu Dubaju, bardzo blisko metra co jest super opcją dla gości chętnych przygód !  Hotel posiada super basen i extra siłownię. 😊

Po wejściu do hotelu od razu naszą uwagę zwróciły pokoje, są extra urządzone i czyściutkie z super widokiem na serce miasta … Dubaj ! 😊😊

• YAS VICEROY 5*

Hotel bardzo nowoczesny – jedyny położony nad torem Formuły 1!!! To nowy obiekt, wiec wszystko jest pachnące, czyściutkie. Wszędzie boskie storczyki! Wielkie bukiety !  😍😍

Designerski, bardzo ładnie zaprojektowany. Wszystkie szczegóły na TIP TOP! Na dachu jest basen, ale nie jest zbyt duży….przy basenie jest bar, naprawdę super.

Jedliśmy tam lunch- bardzo dobre jedzenie- pyszne słodycze, ciastka, lody- wszystko ślicznie podane – aż chce się brać i jeść. 😊

• HAWTHORN SUITES WYNDHAM 4*

Bardzo polecamy !! Super klimat jak na miejski hotel. Nowoczesny, stylowy- jasne wnętrza. 😍

Bardzo blisko plaży !! Praktycznie przy głównej ulicy w części Dubai Marine. Ma mały basen i o dziwo trochę własnego ogrodu. Pokoje są różne- te rodzinne mogą pomieścić nawet 8 osób!!  I mają nawet 2 łazienki.  Dla leniuszków… extra SPA ! 😍😍

• HILTON RAS AL KHAIMAH RESORT & SPA 5*

Super hotel 5-gwiazdkowy sprawdzony według nas sprawdzi się super dla każdego klienta. Extra będzie także dla rodzin z dziećmi, oferuje  mega animacje, brodziki, baseny i zjeżdżalnie ! 😍

• THE COVE ROTANA RESORT 5*

Hotelik posiada piękną plażę z bezpłatnym serwisem plażowym, z drobnym piaskiem – super dla dzieci !

Restauracji w hotelu jest kilka, z pysznym, zróżnicowanym jedzeniem…PRÓBOWALIŚMY ! 😛

Hotel jest naprawdę extra i na pewno jest godny polecenia dla klientów lubiących standard 5*, ma świetne pokoje, zwłaszcza wille z prywatnymi basenami położone przy plaży ! 😍😍😍

To tylko niektóre ze sprawdzonych przez nas hoteli… było ich wiele więc nie będziemy pokazywać wszystkiego na raz. 😉 Dlatego czekajcie na następne !

Coś obowiązkowego … czyli extra miejsca !

TOP TOPÓW…

1.Burj Khalifa – najwyższy budynek świata ! TAK ! Zobaczycie go w Dubaju ! Efekt po prostu WOW ! Wysokość tego budynku to 828 m a łączna ilość pięter wynosi 163. 😳 Cały budynek obsługuje 57 wind (najdłuższych na świecie) poruszających się z rekordową prędkością 16 m/s ! ! !

Z położonego na 124 piętrze tarasu widokowego rozciąga się nieziemska 360 stopniowa panorama miasta ! Wieżowiec rzuca nam się w oczy już z odległości 95 km. To jest bajka – NAPRAWDĘ ! Za wejście na te cudo a właściwie wjazd zapłacimy ok 125 AED (ok.140 zł) a winda na 124 piętro zawiezie nas w JEDYNE 60 SEKUND ! 😍😍😍

Jeśli jesteście ciekawi cały dokładny cennik znajdziecie 👉 na oficjalnej stronie Burj Khalifa 😊

2.Wielki Meczet Sheikh Zayed – olśniewające dzieło sztuki – to ósmy największy meczet na świecie ! Nazwany jest imieniem pierwszego prezydenta kraju, który zainicjował jego powstanie. Wzniesiony powyżej poziomu ulic zdecydowanie wyróżnia się na tle okolicznej zabudowy.

Widać go ze wszystkich trzech mostów łączących wyspę Abu Dhabi ze stałym lądem. Jego śnieżnobiała fasada pokryta marmurem i 24-karatowym złotem lśni w słońcu i tworzy niesamowite wrażenia wizualne. Wejście na teren meczetu jest darmowe.

• Czynny dla turystów: sobota – czwartek w godz. 9:00-22:00

Przed wejściem musimy pamiętać o odpowiednim stroju jaki obowiązuje na terenie całego obiektu. Taki strój obowiązuje nas już w chwili wyjścia z taksówki obowiązuje odpowiedni dress code. Odpowiedni strój możemy wypożyczyć na miejscu (wypożyczalnia znajduje się przy parkingu podziemnym przy meczecie). Będzie to super okazja do założenia tradycyjnej abai. Więc ubrani od stóp do głów w 35 stopniowym upale – RUSZAMY !

Wchodzimy do środka i jest PIĘKNIE ! Ogromny przepych , marmurowe kolumny,  ręcznie tkane dywany i ogromne królewskie żyrandole ! Posadzkę przykrywa największy na świecie ręcznie tkany dywan. Jego wykonanie zajęło aż 2 lata! To wszystko jest tak idealnie dopracowane, w każdym detalu, że robi niesamowity efekt.  Po wyjściu na zewnątrz przed oczami ukazuje nam się ogromny dziedziniec, który zajmuje powierzchnię 17 tysięcy m2. Tą ogromną powierzchnię zdobi największa na świecie, przepiękna marmurowa mozaika.

3.Dubai Aquarium & Underwater ZOO – to akwarium to rzeczywiście COŚ !  To miejsce, które  znajdziemy w centrum handlowym , to największe centrum handlowe na świecie  pod względem powierzchni –  tak samo jak wspomniane akwarium . Wielki wodny świat liczy 51 metrów długości,  20 metrów szerokości i 11 metrów wysokości ! Wchodzisz do środka, stajesz …otoczony przez setki pływających dookoła rybek. 😍😍😍 Jeśli jesteśmy na wielkich zakupach możemy za darmo podejść i z boku poobserwować akwarium , robi wrażenie ALE jednak nie takie jak wejście z zakupionym biletem do środka.  Wtedy stajemy po środku tunelu, a za akrylową ścianą  wokół nas pływają setki rybek, rekinów i płaszczek…

Idąc dalej w głąb akwarium kierujemy się do windy gdzie wjeżdżamy dwa piętra wyżej aby przejść do drugiej części zwiedzania czyli Underwater Zoo .

Tutaj zobaczymy jak wygląda życie morskich zwierząt, przedstawione w trzech strefach ekologicznych:  oceanie,  lesie deszczowym i na skalnych wybrzeżach. Po kolei przyglądając się zwierzakom nic nie przykuło tak naszej uwagi jak rybki strzelczyki indyjskie. To rybki potrafiące pluć do ruszającego się celu, aby móc strącić robaczka lub muchę.

Wszystkie rybki pływające nad naszymi głowami jak i te w ZOO są naprawdę extra atrakcją i pomysłem na spędzenie wolnego czasu będąc na wakacjach w Dubaju ! My byliśmy i ABSOLUTNIE – POLECAMY !!! 😊😊

4.Pokazy fontann – Coś cudownego! Każdy kto odwiedzi Dubaj powinien ten przepiękny spektakl zobaczyć. Fontanna Dubaju to największy tego typu obiekt na świecie. Znajduje się na sztucznym jeziorze Burj Lake w centrum miasta, obok najwyższego na świecie wieżowca – Burj Khalifa – oraz największego na świecie centrum handlowego – The Dubai Mall. Pokazy odbywają się o 13:00 i 13:30 oraz od godziny 18:00- 23:00. Jednak wybierając takie pokazy wybierzmy te wieczorne ! Efekty są wtedy najlepsze ! 😍

Dzięki nowoczesnej technologii powstaje niezwykły show łączący wodę, światło i muzykę. Wydaje się, że woda tańczy i zachowuje się niczym żywy organizm, zmieniając formy jakby pod wpływem dźwięku.  A co najważniejsze… pokazy te są całkowicie bezpłatne ! 😊😊😊

5.Dubaj Marina – boskie jachty i olbrzymie wieżowce ! Miejsce, w którym po prostu warto być i chłonąć atmosferę tego miasta. Dubai Marina jest także największą przystanią na świecie, w której zacumowane są jachty warte miliony dolarów. To miejsce ma swój nieopisany klimat… Więc w drogę ! 😊

6.Obowiązkowy punkt programu podczas pobytu w Dubaju ! Czyli SAFARI ! Niezapomniana przygoda  zaczyna się już w samochodzie, gdy zostajemy odebrani z wcześniej umówionego miejsca. Po ok. 50 minutowej jeździe  dotrzemy na miejsce ! Zaczynamy ! Zapinamy dobrze pasy, trzymamy się mocno i ruszamy ! Zabawa jest niesamowita a dawka endorfin wzrasta 100 -krotnie. Szybka jazda czerwonym jeepem z napędem 4X4 – petarda ! 🤗

Po przejażdżce chwila na zrobienie nieskończonej ilości extra zdjęć, bo gwarantowany nadmiar adrenaliny może na chwilę wymazać nam niektóre chwile z pamięci. 😛 Ruszamy dalej a następnym i jednym z ostatnich punktów naszej wycieczki będzie przystanek w jednej z wiosk beduińskich i pyszny poczęstunek.  Na chętnych większej ilości atrakcji czekać będzie piękny tatuaż z henny, przejażdżka na wielbłądzie i palenie shishy.

Ile wyniesie nas taka atrakcja… ?

Koszt takiej zabawy waha się w granicach od 90 do nawet 200 AED. Jednak pamiętajcie, że warto się targować, ponieważ jest wielka szansa, że uda nam się obniżyć cenę o naprawdę sporą sumę. 😊😊

7.Plaża Jumeirah – choć jest ich kilka to ta szczególnie przypadła nam do gustu. Piaszczysta, z białym piaskiem i turkusową wodą… 😍 W tym miejscu odpoczniemy od wielkiego miasta. Plaża położona w sąsiedztwie pierwszego na świecie 7 gwiazdkowego, luksusowego hotelu. Piasek tutaj jest tak nieziemsko przyjemny dla stóp a plaża super szeroka, że absolutnie nie odczujemy na niej tłumów.  Dodatkowym plusem jest także fakt, że jest ona strzeżona przez ratowników, dlatego możemy bezpiecznie pływać z pięknym widokiem na Burj Al Arab.

Dlatego zapakujmy do plecaka ręcznik plażowy i ruszajmy w drogę … wstęp na plażę jest całkowicie darmowy a jeżeli będziemy chcieli dostać się na plażę autobusem miejskim , pamiętajcie że w tym kierunku kursują autobusy numer 8 i 88. 😊😊

☀ Nasz Prywatny przewodnik po Emiratach Arabskich ☀

1. Kiedy pojechać? Jaka będzie idealna pora na wakacje w Dubaju?

Wycieczkę do tego miejsca szczególnie polecamy w czasie kiedy w Polsce jesienna handra daje nam o sobie znać. 😛 Super pomysłem będzie późna jesień, zima i wczesna wiosna.  Idealny czas, kiedy miną straszliwe upały,  sięgający nawet powyżej 40 stopni Celsjusza .  Dlatego wybierzcie odpowiednią  porę na super wakacje a wtedy temperatura będzie wynosić błogie 30 stopni. 😍😍

2.Która godzina? Czas lokalny w ZEA?

GTM +4

3. Jakie wtyczki znajdziemy w hotelu?

Podczas wakacji w Emiratach obowiązujące nas wtyczki to wtyczki typu brytyjskiego, dlatego warto zabrać z sobą taką wtyczkę gdyż nie waży ona dużo 😛 a jeśli nie posiadamy takiej w domu bez problemu znajdziemy takie w hotelowym depozycie.

4. Tanio/drogo? Jakie znajdziemy ceny na mieście?

Będąc na wakacjach zwracamy dużą uwagę na ceny na mieście… w Dubaju ceny mogą być troszkę wyższe niż w Polsce jednak nie należy tak przeliczać 😛

Ceny są naprawdę oki. Jeżeli złapie nas mały głód bez problemu zjemy coś „na szybko”. Na mieście będzie niezliczona ilość barów, restauracji itp. Przykładowo za całkiem fajny obiadek z napojami dla dwóch osób zapłacimy od około 40 AED. Naszym zdaniem ceny absolutnie nie zabijają ! 😊😊

Aaa co jeśli chodzi o pamiątki…? To chyba najważniejszy punkt wakacji ! 😊

Jeśli tak jak my jesteście wielkimi fanami magnesików i z absolutnie każdej podróży musicie zabrać ze sobą chociażby jeden… w tym miejscu oszalejecie ! Na mieście jest ich mnóstwo ! W każdym mniejszym czy większym sklepiku znajdziemy ich wiele. jest jednak jeden problem… szybko nie zdecydujemy się na wybór tego jednego jedynego. 😛😛 Za zestaw 2 extra magnesików zapłacimy ok. 5 AED.

5. Czy do ZEA potrzebujemy wizę?

Obywatele Polscy podlegają obowiązkowi wizowemu, jednak wiza otrzymywana jest bezpłatnie na lotnisku. Wiza na okres do 90 dni (wiza turystyczna) jest wydawana na podstawie paszportu ważnego jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy.

6. Poruszanie się po mieście, komunikacja miejska, taksówka…

Dubaj jest miastem świetnie zorganizowany pod względem transportu miejskiego, czynne są dwie linie metra czerwona oraz  zielona, jeżdżą setki autobusów i taksówek.

Wybór autobusu to naprawdę super wybór, dojedziemy nim praktycznie wszędzie, w środku nie ma tłumów a bilety są naprawdę niedrogie, a będąc w Dubaju na dłuższą chwilę warto zaopatrzyć się w kartę Nol, która należy naładować np. na cały tydzień i cenowo wyjdzie zdecydowanie taniej. W Dubaju działa także uber !

A może wypożyczyć auto…?

Zdecydowanie zaletą wynajmu samochodu  w Dubaju jest niski koszt nie tylko tej usługi, ale również paliwa. Ceny paliw w Dubaju zaliczają się do najniższych na świecie – za litr benzyny zapłacić trzeba tu około 2 PLN. Jeśli planujemy w czasie pobytu w Dubaju przemieszczać się jedynie po mieście, samochód może okazać się zbędny; ponieważ znacznie szybciej i wygodniej będzie nam naprawdę w autobusie. 😊😊

Ceny najtańszych samochodów do wynajęcia w Dubaju zaczynają się przeważnie już od około 50 PLN za dzień wynajmu małego auta miejskiego, na przykład Kia Picanto, Peugeot 107.

🌴🌴 PAMIĘTAJCIE !  🌴🌴

ZEA jest krajem muzułmańskim i należy szanować obyczaje i kulturę mieszkańców podlegającą prawie szariatu.

Poruszanym często problemem jest także zakaz okazywania publicznie uczuć. Chodzenie za rękę jest dość powszechne, jednak przytulanie czy całowanie w miejscach publicznych jest zakazane i można za nie trafić do aresztu – dlatego uważajcie 😛

Na ulicy nie wolno przeklinać, krzyczeć, komentować, śmiać się i krytykować rodziny królewskiej oraz religii, i nawoływań muezina, nie możemy także robić zdjęć innym, nieznanym kobietom.

warto pamiętać także że na plaży czy w parkach obowiązuje bezwzględny zakaz picia alkoholu. W sklepach alkoholu nie kupicie. Butelki piwa w sklepowej lodówce to tylko złudzenie w postawi piwa bezalkoholowego.  Turyści jeśli chcą napić się piwa muszą udać się do klubu lub pubu, które alkohol serwują w często zaporowych cenach.

• Więcej zdjęć…
  • Więcej relacji na żywo…
  • Więcej ofert… TYLKO NA NASZYM INSTAGRAMIE 😍 Sprawdź tutaj 👈👈

A propozycje niezapomnianych wakacji i najlepszych ofert znajdziecie na naszych profilach facebookowych i … o tutaj 😊😊